čtvrtek 20. června 2013

Abbi Glines- Fallen too far

Autorka: Abbi Glines
Série: Too far #1
Anglické vydání: e-book, 188 stran
České vydání: Nevyšlo
Nakladatelství: e-book

Její otec je opustil už dávno, ale teď jí zemřela i matka, a Blaire nic nezbylo. Nemá na vybranou, a musí požádat o pomoc svého otce, který má novou rodinu, a o Blaire ani její matku žádný zájem neprojevil. Přesto jí pomůže. Proto se Blaire vydává k jeho nové rodině, kde zjišťuje, že tatík si hoví v Paříži. Její nevlastní bratr Rush nechá Blaire nějakou dobu bydlet v jejich domě. Rush je syn rockového zpěváka, a pořádá jednu party za druhou. Holky střídá jako na běžícím páse, ale když přijde Blaire, všechno se změní. Ona je něco, co hrozně chce, ale taky něco, co v žádném případě nemůže mít. 

                     
Pokud na tomhle blogu nejste poprvé, je docela pravděpodobné, že jste pochytili, že se neřadím k fanouškům Abbi Glines. Když nad tím tak přemýšlím, nejspíš bych byla prezidentem jejího anti-fanclubu. Fallen too far je v pořadí třetí knížka, kterou jsem od Abbi četla, takže jsem měla nějakou představu do čeho jdu. A věřte mi, že moje představy rozhodně nebyly hezké. Samotnému čtení předcházela příprava, kdy jsem se snažila nevnímat, kdo tu knihu napsat a zbavit se předsudků. Bohužel všechna moje snaha přišla vniveč na straně čtyři, kdy jsem začala doufat, že hlavní hrdinku přejede buldozer. Nevím, jestli Abbi chodí na nějaký kurz Pojďme napsat postavy na facku nebo co, každopádně všechny, a tím myslím vážně všechny její hlavní postavy jsou... no na facku.

 "Everyone always says that love was enough. It wasn't. Not when your soul has been shattered."

Fallen too far je skoro dvě stě stran dlouhé klišé. Nečekejte nic originálního, protože to Abbi prostě neumí. Mám pocit, že všechny její knihy, jsou hlavně o postavách, bohužel k autorčině i naší smůle to je přímo katastrofální chyba, protože koho by bavil příběh, který stojí jenom na postavě, kterou přímo nesnáší? Máme tu chudou, naivní a hooodně pitomou Blaire, která se ze začátku možná zdá jako silná a nezávislá postava, ale po pár stránkách leží Rushovi u nohou. Tvrdého rockera Rushe- hádejte co, několikrát se objevil bez trička! Jediné co o Rushovi víme je, že má často sex, tetování, piercingy a pokoj s nádherným výhledem. No nemilujete ho? Rushovu sestru Nan, které by neuškodil menší výlet na Mars, nejlepší kamarádku hlavní hrdinky Bethy, která- i přes to, že ze stránky na stránkou úplně změnila svoji osobnost- je jedna z těch normálních postav, a nesmím zapomenout ani na Woodse, což je ta nejlepší postava z knihy. Kdyby byla Blaire s ním, ušetřila by si hodně problémů, a navíc Woods je mnohem žhavější, než Rush.

"He wasn't what sent me running. He was what had made me want to stay.”

Samozřejmě, že by ta kniha neměla tak vysoké hodnocení (a teď vážně, kde se tam vzalo?) kdyby byla jenom o postavách. Proto musela Abbi přidat nějakou postranní zápletku. Ta, kterou si vybrala byla hodně přitažená za vlasy. Svým způsobem to dává smysl, ale nedává mi smysl, že by se to Blaire nedozvěděla. To by jí to vážně nikdo neřekl? Její takzvaně nejlepší kamarádka? Její milovaný přítel? Nikdo? A to nebyla jediná věc, kvůli které jsem si musela klepat na hlavu. Blaire si sehnala práci-roznáší pití v golfovém klubu. Všichni si uvědomte, že Blaire je nádherná, protože to bylo v knize zmíněno... hodněkrát. Takže Blaire objíždí jamkoviště, roznáší pití, a za týden si vydělá $1000. A potom nemá pořádně ani na jídlo. Co s těmi penězi dělá?

"You don't have to love me. Just don't leave me," he said against my leg”

Ale i přesto, na té knížce něco je. Něco, kvůli čemu jsem ji nemohla odložit, dokud jsem ji nedočetla. Něco, co mě donutilo se párkrát pousmát, a něco, kvůli čemu jsem se okamžitě po dočtení vrhla na další díl. Bohužel to něco nemůže vyvážit, že kniha je neuvěřitelně neoriginální, má příšerné postavy a i když angličtina není můj rodný jazyk, nemohlo mi uniknout, že se v knize vyskytuje nejedna pravopisná chyba. Nemůžu uvěřit, že to píšu, ale mně se ta knížka celkem líbila. Fallen too far bych doporučila těm, kteří od Abbi něco četli, a líbilo se jim to. Pokud máte rádi Existenci, Fallen too far pro vás bude jako literární poklad. Určitě se do ní nepouštějte, pokud hledáte něco, co vám vezme dech, protože to se knize nepovede. Každopádně se jedná o průměrný, oddechový příběh- rozhodně nejlepší knihu, jakou Abbi napsala. 


8 komentářů:

  1. Ják já se na totot ěšila! :D Jaký nářez a potom "mně se to celkem líbilo" <- jsme málem spadla ze židle. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu knížku? :D Prý nářez! Pche! :D To ještě nic není :D A ona fakt nebyla tak špatná... :D

      Vymazat
  2. Mě se knížka taky docela líbila, rozhodně byla čtivá, takže jsem ji měla sfouknutou hned. Hlavní hrdinku jsem neřešila, z toho bych se asi zbláznila. Ale mnohem větší problém jsem měla s Rushem. Pro mě je prostě kluk s tetováním po celým těle a piercingy naprosto nepřitažlivý a působí spíš asexuálně. Takže jsem měla taky mnohem radši Woodse. Slyšela jsem, že autorka napsala nějakou knihu jenom o něm:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebýt té čtivosti, skončí na hvězdičce, jako ostatní knihy od Glines :D Mně se teda tetování líbí (i když to zase nesmí být přehnané) k piercigům se stavím tak nějak neutrální, ale kdybych si měla vybrat jestli s nebo bez, rozhodně bez :)
      Na Twisted perfection se chystám, hrozně se na to těším, hlavně po tom, co ji Judit nazvala Twisted perversion :D

      Vymazat
    2. Twisted Perfection se s Rushem a Blaire nedava srovnavat, je to mnohem ctivejsi a hlavne je to snad prvni knizka od Abbi, kde mi nelezla hlavni hrdinka uplne maximalne na nervy :D

      Vymazat
    3. Tak to jsi mi udělala radost, na TP se fakt těším :) Woods je snad jediná normální postava z FtF :D

      Vymazat
  3. Souhlasím s tebou naprosto ve všem. Nejvíc mě asi vytáčel Rush. Debilnějšího kluka jsem snad neviděla (až na Dementiela a Dementa). A ta Nan.. slepice slepicovatá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem rááááda! :D Rush je debil! Počkej v druhém díle -.- Moment... Kdo je Dement? :D

      Vymazat