pondělí 29. dubna 2013

Abbi Glines- The Vincent Boys

Autorka: Abbi Glines
Série: The Vincent Boys #1
Anglické vydání: e-book, 260 stran
České vydání: Nevyšlo
Nakladatelství: e-book

Ashton, Beau a Sawyer byli v dětství nerozluční. Ash s Beauem byli jako jedna ruka a Sawyer je vždycky kryl. Ale když začala Ash se Sawyerem chodit, její vztah s Beauem se rázem zničil. Za tři roky odjede Sawyer do hor utužovat vztah se svými sourozenci a Ashton zůstane ve městě sama. A když jednou odveze Beaua a jeho opilou přítelkyni Nicol domů, její svět se převrátí vzhůru nohama. S Beauem se začne znovu sbližovat, ale nemůže přestat myslet na to, aby neublížila Sawyerovi. A když se Sawyer vrátí dřív domů Ashton zjišťuje, že takhle to dál nepůjde.




S Abbi už nějakou zkušenost mám. Vlastně se díky svojí knize Existence zařadila do mojí TOPky, protože Existence je ta největší pitomost, jakou jsem kdy četla. Už je to nějaká doba, kdy jsem Existenci četla a přesto se nemůžu donutit k přečtení druhého dílu. A vy se mi divíte? Sto šedesát stran o ničem, pitomá hlavní hrdinka, neskutečně průhledná zápletka  a navíc ani ta obálka už se mi nelíbí. Ale i přesto, že Existence se do mého vkusu jaksi... netrefila, řekla jsem si, že dám šanci sérii, díky které se Abbi Glines dostala do mého hledáčku. Před tím, než jsem se doopravdy začetla, jsem musela čtečku několikrát odložit s tím, že se musím zbavit předsudků a dát Abbi šanci. Moje reakce po přečtení? Chyba není ve mně. Tahle autorka prostě neumí psát. 

Kdybych řekla, že má kniha The Vincent Boys slabý děj, křivdila bych tím tuně jiných knížek. Protože tahle knížka, nemá žádný děj. Je to 260 stran dlouhý milostný trojúhelník. Navíc milostný trojúhelník, který se rozhodně nepovedl. Máme tu Sawyera, který prostě dokonalý. Miláček celého města, pravidelně chodí do kostela a nikdy neodmítne pomoct člověku v nouzi. Dokonalost sama. A tenhle svatoušek si vybral naši hlavní hrdinku- Ashton. Tu samou Ashton, která byla v dětství jedna ruka s Sawyerovým bratrancem Beauem. Ashton s Beauem prováděli nejrůznější lumpárny a Sawyer je z toho vždycky vysekal. Ale když se Ashton se Sawyerem dají dohromady, z Ashton se rázem stane úplně jiný člověk. Rebelka je fuč, a nastupuje na scénu Ashton, která celou knihu fňuká o tom, že pro Sawyera není dost dobrá, že její pravé já, je někde pohřbené a ona už dál nemůže. Ale Ashton by si v první řadě měla uvědomit, že ji nikdo nenutil, aby se změnila. Beau tady zastupuje bad boye, protože bez něj by to přece nešlo! A co z něj dělá toho špatného? Seká trávu bez trička!

Řeknu vám, že Abbi je neskutečně talentovaná. Možná to dělá záměrně, možná má prostě dar od přírody, ale její postavy jsou vždycky tak pitomé, že nevíte, jestli se tomu začít smát, nebo jít mlátit hlavou o stěnu. Ashton je žhavou kandidátkou na knižní káču roku. V sedmnácti letech, po třech letech se svým milovaným přítelem najednou zjistí, že se stala někým jiným a že už toho má dost. A co udělá? Začne se znova sbližovat se svým bývalým nejlepším kamarádem a bratrancem jejího přítele Beauem. Potom řeší jenom to, že nechce zničit vztah Beaua a Sawyera, a přitom pokračuje ve vztahu s Beauem a pak Sawyerovi lže. Ano Ashton! Správně! To, že si budeš vymýšlet všemu pomůže. Už jsem si celkem zvykla, že v polovině Young Adult knih se hlavní hrdinka věčně lituje. Ale víte co? Tady se litovali všichni! No a  Beau? Beau je vesnický balík, který všechno řeší pěstmi a násilím. Uznávám, že třeba v případě Travise z Beautiful disaster to působí vážně hot, ale tady se to nepovedlo. Navíc Beau už byl ve stovkách jiných knih, jenom se žhavějším jménem: je sexy, ví to o sobě, využívá to. Navenek drsňák, ale uvnitř chudáček, který celý život toužil po jediném: po holce, kterou nemůže mít. O Sawyerovi radši mluvit nebudu, protože ten kluk má osobnost poštovní známky. I když mi ho bylo vážně líto, protože tohle si nezaslouží nikdo. No nakonec z toho stejně vyšel jako ten zlý on, protože se nezastal chudinky Ashton, když ji škola terorizovala za to, že ho podváděla.

Tahle knížka mě donutila stokrát pozvednout obočí, tisíckrát jsem se musela uchechtnout nad tou absurditou, a radši nebudu počítat, kolikrát jsem si znechuceně povzdechla. Bohužel mám takový pocit, že tohle nebyl autorčin závěr. Jestli jsem měla vzdychat nad obrovskou láskou Ashton a Beaua, nezadařilo se. Ale no tak! Jediné na co jsem mohla myslet bylo, že Ashton podvádí kluka, se kterým strávila tři roky a jediné co ji zajímá, je to, že zničí vztah Beauovi a Sawyerovi. Ale ani to jí nezabránilo pokračovat, že ano. Navíc celý jejich vztah byl založen na dvou věcech: na fyzické přitažlivosti a na tom, jací byli v dětství.

Už jsem říkala, že o ději se nedá mluvit. Ale ten náznak děje co tu byl, byl tak... které slovo použít? Předvídatelný? Neoriginální? Přeslazený? Všechno tohle do hromady! "Velké překvapení" které mi mělo vzít dech, jsem tušila od poloviny knihy a konzervativní otec, který na konci příhodně změnil svůj názor na Beaua? To je ale štěstí! No nakonec to řeknu takhle: Jestli hledáte úžasnou knihu, která vám změní život, jděte dál. Sakra jestli hledáte dobrou knihu, jděte dál! The Vincent Boys je snůška pitomostí, s divnou obálkou a "příběhu" trůní pitomé postavy. Jediné co by se dalo brát za pozitivum je, že Abbi píše celkem lehce a její knihy přečtete rychle... pokud je při čtení nevyhodíte z okna.

Napsala jsem autorce e-mail s otázkou, kam chodí na tak stupidní jména. Netrpělivě vyhlížím odpověď! Dám vám vědět.


6 komentářů:

  1. 8DDD Tak tomu sa hovorí nespokojnosť knihomola 8DDD Ďakujem ti, plánovala som od tejto autorky niečo čítať, ale zase klesla u mňa o 10 políčok nižšie a túto sériu teda vôbec čítať nezačnem, veď už anotácia znie priblbo 8D
    "osobnost poštovní známky" 8DDD Som zvedavá, či ti vôbec odpíše 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už Abbi Glines ani za autorku nepovažuju! :D Ona je někdo, kdo vydal "knihu" jako SP, několika lidem se líbila, tak se rozhodli, že ji vydají. VELKÁ CHYBA. Tahle zrůdnost neměla nikdy spatřit světlo světa! Brrr... Díky Bohu! Dobře děláš :D Její série Fallen too far má celkem dobré hodnocení, tak uvidíme... Nevím ale, jestli Abbi někdy přijdu na chuť :D
      To já taky :D

      Vymazat
  2. Tak tahle recenze mě opravdu pobavila, děkuji za zpříjemnění večera :) Myslím, že téhle autorce se budu vyhýbat velkým obloukem, ale možné si od ní přece jen něco přečtu, abych se pobavila. Docela mě taky zajímá, jestli ti odepíše. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že mé trápení k něčemu bylo! :DD Jdi do toho, ale jen na vlastní nebezpečí! :D Pokud chceš něco stupidního, doporučuji její Existenci. Fuj-doteď z toho mám husí kůžu :D Nejsi sama! :D

      Vymazat
  3. Chvilku jsem uvažovala, že bych si The Vincent Boys někdy v budoucnu přečetla, ale po přečtení tvé recenze se na to asi vykašlu. Jenom se potvrdilo to, čeho jsem se bála. Tak trochu jsem tušila, jaký hrdinové budou, no... nakonec je to možná ještě horší.
    Abych ale autorku jenom nekritizovala, před pár dny jsem od ní dočetla Fallen Too Far a musím říct, že to vůbec nebylo špatný. Když jsem přivřela obě oči, tak se mi to docela líbilo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až budeš mít příště podobné nápady, okamžitě mi napiš, já ti to vymluvím! :DD Rozhodně je to ještě horší! Horší než nejhorší! :D
      Na Fallen Too Far se taky chystám, ale teď zrovna nechci vidět nic, co má s touhle ženskou společného :D

      Vymazat