čtvrtek 5. dubna 2012

Susan Hill-Malá ručka

Autor: Susan Hill

Originál: The little hand
Přeložil: Jan Kozák
Nakladatelství: Metafora,2012

České vydání: 115, hardback

Anotace: Když se antikvář Adam Snow náhodou ocitne v zahradě zpustlého starého sídla, stane se něco neuvěřitelného. Do dlaně se mu vplíží neviditelná malá ručka!
Zpočátku je spíš zmatený, ale postupem času se dostaví záchvaty paniky, jako by ho někdo vlekl vstříc smrti. Jaké hrůzy se v polozbořeném domě a jeho kdysi skvostné zahradě, odehrály?
Když mu však na cestě do odlehlého kláštera, kam si jede prohlédnout vzácnou knihu, v bouři skočí pod auto přízračné dítě, je jasné, že své děsy v Anglii nenechal. Všechno nabývá stále tajemnějších a zlověstnějších obrysů a s mrazivou jistotou spěje k nečekanému rozuzlení...



Můj názor (neobsahuje spoilery)


Adam Snow je obyčejný antikvář. Shání knihy pro své klienty, a proto hodně cestuje všude po světě. Ale jinak žije obyčejný a poklidný život. Když ale na cestě od svého klienta zabloudí, a dostane se k Bělostnému domu, všechno se pro něj změní. Chytne ho za ruku nějaká jiná ručka , dítěte. Podle Adama-malého chlapce, který má ale velkou sílu, a táhne, či vábí ho k jezírku. Od té doby se pro něj všechno změní. 

Já jsem si Adama oblíbila. Asi proto, že miluje knihy-jaká náhoda. Ale jeho chování jsem občas nechápala. Myslím, že mi bylo celkem jasné kdo je majitel oné malé ručky už někdy v polovině, ale Adam ne a ne na to přijít,  Jsem ráda, že začal po ručce pátrat, že se snažil přijít, kdo to je, a neohroženě  šel za svým cílem. Ručka se zpočátku zdála neškodná, dokonce snad i milá. Ale když dostala Adama na pokraj smrti, bylo jasné, že má svůj cíl, a ten moc milý asi nebude. 

Podle počtu stran mi to přišlo jako taková povídka.a tak jsem ji za den přečetla :)

Přijde mi, že se autorka občas opakovala. Když se Adam setkal s duchem, vždycky říká, jak přesně si to pamatuje. 

Kniha je zařazená v žánru horor. Já, i když jsem strašpytel, jsem se ale zase tak moc nebála. Vlastně jsem se vůbec nebála. Ale když se tam objevila ona malá ručka, měla jsem takový divný pocit, který neměl se strachem nic společného. 

Podle toho, jak jsou v knize popisovány některé, činy, či místa, jsem měla občas pocit, že by se děj mohl odehrávat řekněme před padesáti-sedmdesáti lety. Až na některé "výkřiky modernosti" (e-mail...)by tuto teorii hodně věci podporovala. Ale příběh se opravdu odehrává v přítomnosti. 

Měla jsem několik teorií, co se s Adamem stane, nejvíc jsem se držela té s blázincem :D Ale takový konec, byl...překvapivý. 

Nevím, co jsem od toho čekala. Byla to taková moje první duchařská knížka, a nedá se říct, že bych byla zklamaná, ale nebylo to ani tak, že by mi kniha vzala dech, proto jí dávám 4 hvězdičky. 


Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Metafora, za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji :)

5 komentářů:

  1. I když to asi nebude úplná bomba, určitě to zní velmi zajímavě :-) Mimochodem, díky že recenze neobsahuje spoilery :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky bych řekla, že to nebude žádný trhák, ale za přečtení to určitě stojí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha vypadá docela zajímavě, ručička mě hned zaujala (miluju záhady! :D). Souhlasím s holkama nade mnou, asi to nebude nic moc převratného, ale za přečtení by mohla stát. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tato knizka na mna caka nejaky ten piatok v kniznici aj som ju zacala citat a vlastne ani neviem z akeho dovodu som ju odlozila ale po tejto recenzii asi po nej siahnem znie to fakt dobre. :)

    OdpovědětVymazat