sobota 1. září 2012

Eden Maguire: Krásní mrtví-Summer

Autor: Eden Maguire
OriginálBeautiful dead
Série: Krásní mrtví (1.díl)
Přeložila: Edita Drozdová
České vydání: 274 stran, paperback
Nakladatelství: Fragment, 2011

Anotace:

Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých? Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co byla Summer zastřelena v nákupním středisku. Podle všeho (a všech) se stala náhodnou obětí šíleného střelce… Něžná zlatovlasá hudebnice s andělským hlasem měla tisíce fanoušků, její píseň Neviditelný o neopětované lásce milovali všichni, nejen studenti ellertonské střední školy. Summer měli všichni rádi, všichni ji obdivovali… Darina musí Summer pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi a Arizoně. Jinak její duše nikdy nedojde pokoje. Neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…


Moje recenze: 

Darina už se osvědčila jako takový detektiv, při řešení záhad ohledně smrti čtyř studentů z Ellerton High, a Jonas s Arizonou díky ní našli svého vraha a s tím i klid. Teď je na řadě Darinina nejlepší kamarádka Summer, kterou zastřelili v nákupním středisku. Všichni si myslí, že to byl nějaký pomatený střelec, který tam jen tak přišel a začal okolo sebe střílet. Když se pak různě po Americe objevilo pár podobných případů, policie našla podezřelého. Ale jak už to v této sérii bývá, všechno je obestřeno tajemstvím, a jedině Darina může pomoct Summer nalézt klid.



Nad touhle recenzí jsem hodně dlouho přemýšlela. Tak nějak jsem nevěděla co napsat, a stále si tím nejsem tak úplně jistá. Když už jsem přečetla první, a potom i druhý díl, byla by hloupost nedočíst sérii do konce. A tak jsem začala číst třetí....

Připadá mi, že se autorka ze svých chyb poučila. Ale někdy může být ponaučení i na škodu. V první díle na nás vyvalila všechno hned na začátku, a to nebylo moc dobré, ale v tomto díle byl začátek až moc zdlouhavý. To byla ta špatná stránka ponaučení. Teď k té dobré. Darina byla v tomhle díle celkem snesitelná! Už to nebyla ta ufňukaná puberťačka, ale stala se celkem normální. I Phoenix se posunul ve svém charakteru trochu dopředu, a celkově bylo vidět zlepšení.  

Pro Darinu bylo v tomhle případě asi nejtěžší najít vraha, protože Summer zastřelili v nákupním středisku, a vrah mohl být i úplně cizí člověk. Naprosto nechápu, proč to Darina začala řešit až měsíc před odchodem Summer. Měla na to čtyři a půl měsíce, ale oni skoro čtyři měsíce  promrhali jen tak. Prý "shromažďovali sílu". Co mě ale nesmírně zklamalo, bylo, že celá záhada se vyřešila stejně jako v předchozích dílech. Ale i tak je to pořád průměrná kniha s příjemnou detektivní zápletkou, u které je velmi těžké uhádnout vraha. Jakmile jsem jednou začala číst, nemohla jsem se odtrhnout protože jsem potřebovala znát vraha.








Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji!

2 komentáře:

  1. Táto séria má veľmi pekné obálky 8) ale k jej prečítaniu som sa ešte nedostala

    OdpovědětVymazat
  2. Jak já se nemůžu dočkat posledního dílu :-)

    OdpovědětVymazat