pátek 1. června 2012

Stefanovy deníky: Chuť krve

Autoři K. Williamson, J. Plec 
Série: Stefanovy deníky (2. díl)
PřeložilaMilena Hordinová 
České vydání: 214, brožovaná
Nakladatelství: Fragment, 2011

Anotace:
Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. Stefan a Damon Salvatore se stali upíry a musí se vypořádat s následky svého osudu. V rodném městečku Mystic Falls už pro ně není bezpečno. Na každém kroku je pronásledují lovci upírů. Vydají se tedy do New Orleans, které nabízí pokušení, ale i nebezpečí. V patách jim je totiž sadistický majitel cirkusu…





Moje recenze (neobsahuje spoilery!): 

Menší seznámení s dějem  

V prvním díle se ze Stefana a Damona stali upíři, ale upírka která je proměnila-Katherina je mrtvá. Ale protože Damon Katherine miloval, nechce se stát upírem bez ní, a tak se rozhodne, že vyhladoví a zemře. Ale protože Stefan je jeho bratr, nenechá ho zemřít, a donutí ho dokončit přeměnu-tedy napít se lidské krve. Damon to Stefanovy neodpustil, ale protože po nich jde celé Mystic Falls vydají se na cestu, a zakotví ve veselém New Orleans. Zatímco Stefan si svoje upírství na plno užívá, Damon ho dále nenávidí,  a jejich cesty se v  New Orleans rozdělí. Stefan pije lidskou krev plnými doušky, ale jen do doby, kdy nepotká bandu upírů. Zatímco vyhladovělý  slabý Damon je vězněn jako cirkusová atrakce. Rozhodne se ho Stefan zachránit, a nebo ho nechá na pospas surovému majiteli cirkusu?

Stefane kde jsi?



Celým příběhem nás provází Stefan Salvatore, jedna z hlavních postav. Vždycky jsem byla team Damon, a v téhle knize se mi to jen potvrdilo. Stefan je v seriálu ten hodný. Ten, co se vždycky zachová nesobecky a správně. Zato jeho minulost je jak se ukázalo opravdu temná. Stefan jako začínající upír se chová bezohledně a chladnokrevně zabíjí kdy se mu zachce. Žádné emoce, žádné slitování. Za to Damon-v seriálu bad guy je v tomhle díle ten co ví co chce, a odolává vábení lidské krve-tedy do doby než se nakrmí... Nová postava-seriálovým nadšencům ale věrně známá je Lexi. Stará-a tedy i velmi silná upírka, která se vzdala pití lidské krve, a naučí ovládnout se i Stefana. Lexi mám opravdu ráda, protože mi připomíná kamarádku :) Sebevědomá, vytrvalá, přesně ví co chce. 

Brácho, pozor rozrazil!

Zase se ale dostává na řadu překlad. Rozrazil místo sporýše-tak na to jsem si už zvykla, ale v tomhle díle byla ještě jedna věc, která mi doslova "rvala oči" a to označení brácho. Ne jenom, že pochybuji, že v té době tohle slovíčko znali, ale já jsem si i dala tu práci, a vyhledala originál, kde se jasně píše brother-tedy mnohem více příhodný by byl překlad bratře. Navíc. Damon, který Stefana nenávidí, tak bych se opravdu divila, kdyby mu říkal brácho. Je to sice maličkost, ale v knize se vyskytuje opravdu hodně krát, a tak je to opravdu občas až nervy drásající. 

Celkové hodnocení

I přes mírné nesrovnalosti v překladu se mi kniha četla velice lehce, a za necelé dvě hodiny jsem ji měla přečtenou. Líbila se mi mnohem víc než první díl. I když na pět hvězdiček není, (hlavně kvůli Stefanovy) tak to určitě není žádný propadák, a to hlavně proto, že jsme se dozvěděli konečně něco nového, co nevíme ani ze seriálu, ani z knih Upíří deníky. Zjistili jsme, jak Stefan začínal se svou "dietou", jak poznal Lexi, i jaké by to bylo, kdyby byl Damon ten hodný-brrr. Co se týče Damona, bylo ho tu ale málo. Myslím, že je mnohem zajímavější postava než Stefan, a vůbec bych se nebránila třeba Damonovým deníkům :)) Co se týče obálky, tak té nemám co vytknou, protože je naprosto úžasná, takže obrovská pochvala pro nakladatelství Framgnet -zase jste potěšili čtenáře :) Mnohem lepší než originál, kdy se jen snažili "napodobit" sérii Upíří deníky- a i lepší než první díl. Takže kniha se mi velmi líbila, a nemůžu se dočkat na třetí díl :)



Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment


5 komentářů:

  1. Asi od třetí knihy Upíří deníky moc nemusím, takže myslím, že tohle by pro mě nebyla ta pravá volba. Holt jsem tomu nepropadla, no. :)
    Dobrá recenze... ;)
    Btw, já taky měla radši Damona. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste se podívat na seriál upriri deníky

      Vymazat
  2. co já četla tak stefanovi deníky jsou filmu podobnější...

    OdpovědětVymazat
  3. já koukám na serial a čtu Stefanovy deníky, knížky jako upíří deníky číst nechci, protože hodně lidí říká že si ten seriál tím zkazím

    OdpovědětVymazat