úterý 19. června 2012

Lisa McMann-Lovkyně snů-Vstříc temnotě

Autorka: Lisa McMann
Originál: Fade
Série: Lovkyně snů(2.díl)
Přeložil: Matocha Čeněk
České vydání: 256 stran, paperback
Nakladatelství: Fragment. 2012


Anotace:


Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…
Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…


Moje recenze(neobsahuje spoilery):


Stručný děj

Janie je sedmnáct let, a dalo by se říct, že je prokletá. Propadá se totiž do snů druhých lidí. To by nebylo to nejhorší, ale protože většinou se jedná o erotické sny a nebo noční můry, pro Janie je to opravdu těžké. Ale v tomto díle Janie přestane vnímat své nadání jako prokletí, ale začne ho brát spíše jako přínos. A to proto, že začala spolupracovat s policii, a pomocí snů řeší problémové případy. A jeden případ se odehrává i na Fieldridgeské střední škole, kde Janie a její přítel Cabel studují. Jde o případ sexuálního devianta z řad učitelů a Janie se stává volavkou. Začíná nebezpečná jízda při které musí Janie řešit nejen policejní záležitosti, ale také se začne dozvídat krutou pravdu o svých schopnostech, která je opravdu děsivá...

Autorka se krotí

V prvním díle jsme si zvykly na "odlišný styl" psaní autorky. Já jsem tento díl začala číst hned po tom prvním abych "nevyšla ze cviku" ale ve druhém díle mi připadlo, že autorka obohatila věty, a od své odlišnosti trochu upustila. Někdo je rád, protože se mu to nelíbilo, ale někdo si naopak právě kvůli téhle odlišnosti příběh zamiloval. Ale já osobně patřím někam mezi tyto dvě skupiny. připadalo mi, že tato odlišnost nedokázala popsat děj tak úplně, ale protože tady to autorka trochu více rozvinula, kniha se mi četla lépe. Ale stejně se dozvíme jen to nejdůležitější a nic víc. To ale neubírá na čtivosti, a vy knihu během chvilky zhltnete. 

Čím dál lepší




Druhý díl se mi líbil opravdu více než ten první. Protože v prvním díle se hodně řešil složitý vztah Janie a Cabela, kdežto v tomhle díle je více místa pro detektivní zápletku a Janieiny schopnosti. Autorka sem navíc přidala i další Lovkyni snů, která Janie radí a pomáhá-ve snech. O Janie jsme se dozvěděli spoustu věci v Probuzení, a teď byl na řadě Cabel. Dozvěděli jsme se něco o jeho životě a jeho pocitech. Na konci prvního dílu mi připadlo, že by se Janieina matka mohla zlepšit, a více se začít starat. Ale to se nestalo, a v tomhle díle se skoro vůbec neobjevuje, což mě mrzí, protože jsem doufala, že by se mohly s Janii více sblížit.


Odpolední počteníčko




Celá série Lovkyně snů je taková odpočinková četba. Pokud chcete něco na odpoledne, u čeho se nebudete nudit a budete chtít něco, od čeho by jste se nedokázali odtrhnout, doporučuji Lovkyni snů. Nečekejte od detektivního problému v knize Bůh ví co, protože bystrému čtenáři je viník jasný už asi od poloviny knihy. Celkem mě mrzí, že má série pouze tři díly, protože když je každý díl tak tenký a drobný, je jasné, že autorka z námětu nevyždímala všechno co mohla. Jiní autoři by podle mě dokázali celou zápletku mnohem více rozvinout. Ale i tohle činí Lisu neobyčejnou a odlišnou. Já se ale velice těším na třetí díl a doufám, že u něho už budu moct dát plných pět hvězdiček :)




Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment!


Žádné komentáře:

Okomentovat