úterý 11. prosince 2012

Chelsea Fine-Anew


Autorka: Chelsea Fine
Série: The Archers of Avalon (#1)
Anglické vydání: 385 stran, paperback
České vydání: Nevyšlo
Nakladatelství: Firefall Publishing, 2011

Scarlet se jednou probudila v lese, sama a se ztrátou paměti. Od té doby uplynuly dva roky, teď je Scarlet sedmnáct, a až na to, že netuší kdo je, má skvělý život. Její poručnice je spíše jako sestra než matka, má skvělou kamarádku, na které jí záleží, a proto ji vytáhne na jednu akci. Pro Scarlet se tam všechno změní, protože potká krásného Gabriela, který jí je z nějakého důvodu povědomý.  








Chelsea se musí nechat, že námět knihy je opravdu zajímavý. Zprvu jsem si myslela, že použila obyčejnou reinkarnaci, ale ono je to složitější. Celá ta věc s prokletím a ztrátou paměti, mně hrozně fascinuje, i když přiznávám, že to tak úplně nechápu. Scarlet zemře, její tělo jen tak zmizí, a to na ni všichni zapomenou nebo co? Protože pochybuji, že mi zmizí řekněme dcera, a já to nechám být. Tohle mi přišlo nedomyšlené, a já nad tím musela přemýšlet i když jsem nechtěla.

Co se týče postav, já jsem byla naprosto spokojená. Tohle není jedna z těch knih, kdy se postavy chovají jako roboti. Tristan, Gabriel i Scarlet měli zřetelné chyby, ale i spoustu dobrých vlastností, a autorka se nebála to ukázat. Gabriel a Tristan jsou dvojčata, ale copak by to byla zábava, kdyby byli úplně stejní? Ne to vážně nebyla, a Chelsea to věděla taky, protože oba bratři jsou úplně odlišní. Gabriel dělá čest svému jménu, a je to prostě klaďas. Jde vidět, že Scarlet miluje, ale mě přišel místy až přehnaně morální a zdrženlivý. Za to Tristan je něco úplně jiného. Není to klasický padouch, ale pro Scarlet by udělal všechno, a to se odráží na jeho povaze. Kdybych měla říct, jestli mám radši Gabriela nebo Tristana, tak je to bez váhání Tristan, ale naprosto jsem si zamilovala Natea. Skoro pokaždé když něco řekl, tak jsem umírala smíchy, možná to bude tím, že těch věcí moc neřekl, protože se objevil až u konce, ale já doufám, že v druhém díle se objeví víckrát.

Celkem hodně mě mrzelo, že se v knize zase objevuje milostný trojúhelník, protože ve většině případů, to autoři neskutečně pokazí. Hrdinka se zamiluje do kluka, pak přijde jiný, který si také získá její srdce, ale vy víte, že nakonec stejně skončí s tím prvním. Ale tady mi to připadalo jiné. I když mě to štvalo stejně jako u jiných knížek, protože mi už leze na nervy to, jak hlavní hrdinka nedělá nic jiného, než   vzdychá nad tím, koho jen si vybere, ale Scarlet byla opravdu zmatená. Gabriela má ráda, ale k Tristanovi ji něco táhne. Ta odlišnost možná spočívala taky v tom, že jsme mohli nahlédnout do hlavy všem třem aktérům, a to knihu zase oživilo. Bylo zajímavé číst jak se cítí Tristan, nebo co si o tom myslí Gabriel.

Řekněte, není ta obálka přímo kouzelná? Asi víte, že archers znamená lukostřelci, a je to krásně zakomponované i do názvu knihy. Fialová je moje oblíbená barva, takže obálky kde je fialová, já vážně můžu. a tady se to neuvěřitelně hodí! Navíc celá série je laděna do fialové, takže mít všechny tři díly vedle sebe, musí být nádhera.  Pronikavě modré oči modelky mají svůj význam, a prostě nejde si jich nevšimnout. Jediná věc, co mě zaráží je umístění jména autorky. Prvně jsem si myslela, že je to jen nějaký pracovní verze, ale knihy se takhle prodávají, a mě to připadá, jako kdyby tam ten pásek přidělali na poslední chvíli, a prostě se mi to nelíbí. Kdyby místo názvu série dali jméno autorky, myslím, že by to vypadalo mnohem lépe.

Kniha se mi líbila, ale není to nic, závratného. Spíše takové příjemné oddechové počtení, u kterého si odpočinete a odreagujete se. Příběh plyne rychle, protože autorka píše čtivě, a kapitoly jsou opravdu krátké. Stejně jsem ale po přečtení cítila menší zklamání. Čekala jsem více akce a dramatu, ale většinu času se řešila jenom Scarlet, což je pochopitelné, ale stejně doufám, že druhý díl bude více akčnější. I když jak to dopadne, vám dojde nespíš už několik stránek před samotným koncem, ale i tak je konec opravdu působivý, a vzbuzuje ve vás touhu přečíst si další díl.


Žádné komentáře:

Okomentovat