pátek 22. června 2012

Lauren DeStefano-Zahrada nesmrtelnosti-Past

Autorka: Lauren DeStefano
Originál:
The Chemical Garden: Wither 
Série: 
The Chemical Garden (1.díl)
Přeložila: Milena  Pellarová
České vydání: 368 stran, hardback
Nakladatelství: Fortuna Libri, 2012


Anotace:

Díky moderní vědě se každá lidská bytost stává tikající časovanou genetickou bombou. Bezohledné manipulace s genetickými informacemi způsobí, že muži se dožívají pouze dvaceti pěti let a ženy dokonce jen dvaceti. V této bezútěšné době jsou mladé dívky unášeny a nuceny žít v polygamním manželství, aby odvrátily hrozbu, že lidstvo vymře.
Tento osud čeká i šestnáctiletou Rhine Elleryovou. Je unesena, aby se stala jednou z vyvolených nevěst a vstupuje do světa bohatství a privilegií. Přestože její manžel Linden k ní chová opravdové city, jediným cílem Rhine je útěk - chce najít svého bratra-dvojče a vrátit se domů. Ale Rhine se musí vypořádat s více problémy, než jak znovu získat svobodu. Lindenův excentrický otec je odhodlán najít protilátku na genetický virus, díky kterému mu hrozí ztráta syna, i když to znamená jít přes mrtvoly, aby prověřil své experimenty… 


Moje recenze(neobsahuje spoilery):


Stručný děj

Rein je 16 let. Má před sebou celý život. Tedy měla by-kdyby nežila tam kde žije. Rein žije v budoucnosti v Americe-na jediném kontinentě který nebyl zničen třetí světovou válkou. Ale místo není ten problém. Problémem je samo lidstvo. Vědci totiž vynalezli lék na rakovinu, i na všechny ostatní nemoci ale dopadlo to tak, že lidé umírají velmi brzy. Dívky se dožívají šokujících dvaceti let a muži pětadvaceti. Co dělat aby lidská rasa nevyhynula? Mladé dívky jsou unášeny z ulic, z prací a dokonce z bezpečí svých domovů a donuceny hrát roli hodných manželek bohatému muži. Nejsou ničím víc než hračky. Hračky které mají rodit děti. Rein je také unesena, a stane se jednou ze tří manželek Lindena Ashbyho. Rein se ale nehodlá smířit s tímto osudem a rozhodne se utéct a vrátit se k bratrovi. V domě svého manžela ze kterého nemůže skoro ani vycházet se seznámí s jedním sloužícím. Co se stane s pouze šestnáctiletou dívkou, která musela dospět příliš brzy? Poddá se novému životu a bude hodná ženuška, a nebo se vzepře pravidlům společnosti a uprchne ze svého "vězení"?

Obálka a anotace jsou pouze začátek


První co mě na knize uchvátilo byla obálka. Musím říct, že je naprosto perfektní byť i jen na obrázku, ale na živo vypadá tisíckrát lépe. Dokázala bych sedět hodiny v knihkupectví, jen abych mohla držet tuhle knihu v ruce. Další co křičelo "přečti si mě, přečti si mě!!" byla anotace. To byl ten rohodující faktor, který mě donutil si knihu přečíst. Při té anotaci mi běhá mráz po zádech. Ale to co je na stránkách této kouzelné knihy, je opravdu bomba. 





Klady a zápory


Při každé recenzi se snažím najít na knize něco pozitivního, ale i něco negativního. U téhle recenze sedím už více než hodinu, protože mě žádný zápor prostě nenapadá. Já jsem byla naprosto unešená. Potřebovala jsem číst každou minutu svého dne, a když jsem číst nemohla nervózně jsem si kousala nehty, a počítala vteřiny abych se ke knize mohla vrátit. Tohle se mi stalo naposled u Hunger games a to už je taky nějaký ten pátek. Ale právě při psaní recenze jsem si něčeho všimla. V anotaci se jméno hlavní hrdinky píše Rhine-což by odpovídala i textu, protože se tam píše že se jmenuje po jedné řece-tedy řece Rýn. Ale na stránkách knihy se už píše Rein. Je to jenom taková drobnost, které si při čtení prostě nevšimnete, a pokud ano nevěnujete jí pozornost, protože na to nemáte čas. Jste strženi vlnou napětí, slz, štěstí a soucitu že na nic jiného prostě nemáte místo.  


Potřebuji další díl!

V jedné věci mě ale tato kniha opravdu "štve". Další díl-Horečka vyjde až na konci září!! Ale já ho potřebuji hned! Tahle kniha mě donutila těšit se na září. Možná se i trochu bojím, co se stane v druhém dílu, ale zároveň se prostě nemůžu dočkat. Nemůžu uvěřit tomu, že je tohle autorčina první kniha, protože něco takového se mi nedostalo ani od tak ostřílených autorek jako je například L.J.Smith. Ta má za sebou už spoustu knih, ale podle mě žádná nebude nikdy tak dobrá jako právě Past. 

Slovo závěrem

Můžu říct snad jen to, že pokud jste z několika minulých vět nepochopily, že tuto knihu naprosto miluji, píši to teď na rovinu. Pokud ji ještě nemáte doma, je to obrovská chyba, a měli by jste ji co nejdříve napravit. Myslím, že sedne každému, nejvíce ale milovníkům dystopie. Na své si přijdou ale i čtenáři, kteří milují dobrodružné knihy, fantasy, ale nechybí tady ani romantika :) Prostě perfektní kniha. Doufám, že jsem vás navnadila, a by už jste na cestě do nejbližšího knihkupectví. S radostí dávám pět hvězdiček, ale podle mě je to málo.


Chtěla bych mnohokrát poděkovat nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku této knihy! Děkuji! 

8 komentářů:

  1. Já tuhle knihu prostě chci a chci a chci! Už díky obálce a anotaci, recenze tomu jen nasadily korunu. Budu si ji muset sehnat... Skvělá recenze, píšeš hrozně dobře, když jsi takhle nadšená. :)
    Btw, máš úplně stejnou reakci jako já na Divergenci. Akorát já se těším na říjen... :)
    Btw2, druhý díl - Fever má taky víc než líbivou obálku.^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za prvé chtěj chtěj chtěj! :D Je úžasná! :D Za druhé děkuju! :) A za třetí já Divergenci zrovna čtu, sem teda teprv na straně 50, ale líbí se mi :D Nevím nevím jak to bude vypadat když tu budou dvě nadšené recenze za sebou :D A za čtvrté miluju obálky! :D Doufám že nechají originální obálku i k Horečce♥

      Vymazat
  2. Zrovna mám rozečteno a tvá recenze mne navnazuje ještě více! Já totiž od HG taky zatím nezažila něco tak skvělého, tak uvidíme :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ti bude líbit, pak napiš :)Já zrovna teď čtu Divergenci, a nevím nevím jak to bude vypadat když tu budou hned za sebou 2 nadšené recenze :D Asi s jejím zveřejněním chvilku počkám :DD

      Vymazat
  3. Túto knihu si chcem prečítať, tak dúfam, že čoskoro.^^"

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhe knihu jsem četla nedávno.. no nedávno asi v červenci a je naprosto dokonalá!.. Četla se strašně dobře a moc se mi líbil nápad :).. Už se těším na Horečku ;)

    OdpovědětVymazat