sobota 15. září 2012

Beth Revis-Loď mezi hvězdami

Autor: Beth Revis
Originál: Across the Universe
Série: Vesmír (1.díl)
Přeložil: Petr Eliáš
České vydání: 360 stran, hardback
Nakladatelství: Cooboo 2012

Rodiče Amy jsou důležití. Hodně. A proto, byli vybráni, aby se stali zmraženými pasažéry na vesmírné lodi Universum. A protože milují svoji jedinou dceru, tak je samozřejmé, že musí letě taky. I když si zprvu není jistá,  své rodiče miluje, a tak se nechá na 300 let zmrazit, aby se probudila na nové planetě. Ale když ji někdo probudí o 50 let dříve, cítí se ztracená, osamocená a chybí jí domov. Potom ale pozná Syna, a a její osamělost se rázem zmenší. Ale jak už to bývá, pod povrchem se skrývají mnohá překvapení a tajnosti. Ale jejich odhalení může stát někoho život...





 
Ta. Obálka. Je. Naprosto. Úchvatná! Když jsem knihu poprvé viděla v angličtině, byla to láska na první pohled. Obálka byla ta první věc, která mě na knize uchvátila, a donutila si ji přečíst-(v originále, ale to není důležité.) Důležité je, že ta obálka je nezapomenutelná, a perfektně se hodí k příběhu. Ale bohužel Američané nejsou s ničím spokojeni, a po nádherných obálkách k prvnímu a druhému dílu... BUM! Třetí díl má obálku úplně jinou, a upřímně? Vůbec se mi nelíbí! Takže když se nakladatelství CooBoo rozhodlo vydat tuhle knihu u nás, čekalo je velmi těžké rozhodnutí. Buď mohli sérii vydat s těmi naprosto otřesnými obálkami, a nebo vydat tyhle nádherné obálky, a obálku k třetímu dílu vymyslet svoji. Upřímně, jsem na ni velice zvědavá. I když je kniha bez přebalu, je tam i ta skvělá mapka lodi! 

Někomu se zdá, že má tahle kniha má jednoduchou zápletku. Ale to je velký omyl. Kniha je vypravovaná střídavě z pohledu Amy a Syna, a my tak můžeme poznávat obě strany "mince". Na začátku každé kapitoly je navíc napsané, jestli se jedná o Amy nebo Syna, a vzhledem k tomu, že každý je jiný můžeme vidět jejich rozdílný pohled na svět. Například Amy je (byla) obyčejná středoškolačka, která se dostala někam, kde to nezná, a i když je na lodi více než dva tisíce obyvatel cítí se Amy sama, a chybí jí prostředí které zná. Kdežto pro Syna je loď všechno. Nebo by to tak alespoň být mělo. Ale protože nic jiného nepoznal-nic mu nechybí. Mluví a přemýšlí jinak, a je zajímavé sledovat ten rozdíl mezi nimi.

Nikdy jsem nečetla knihu, která se odehrává na vesmírné lodi, takže tahle knížka byla moje premiéra. Určitě to není dokonalá kniha, ale i přesto je opravdu dobrá. Konec sice nebyl podle mých představ, ale i tak se mi kniha velmi líbila. Jak při čtení v originále, tak i v následném čtení v našem rodném jazyce. Překlad se mi líbil, i když některé věci tak trošku nechápu. Například překlad slova Elder na slovo Syn...  Ale kdybych měla knihu shrnou, tak je opravdu skvělá! Nemůžu se dočkat druhého dílu, který má být ještě lepší! Ale pro mě, je pět hvězdiček jasných.









7 komentářů:

  1. Já ji včera dočetl a naprosto s tebou souhlasím! Sice měla kniha trochu slabší rozjezd, ale pak byla maximálně strhující! Navíc to byla moje první kniha, která byla vyprávěna z více pohledů a světe div se - MĚ SE TO LÍBILO!
    Taky se nemůžu dočkat pokračování, které by podle Goodreads mělo u CooBoo vyjít už v listopadu! Ten listopad pro mě bude velmi nabitý - Delirium, Zlatá Lilie, Upíří z Morganville 2, Milion Sluncí, Dcera železného krále a Matched 2 :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom mi povídej! Ten listopad mě zrujnuje :D A co teprve rok 2013...:D
      Já už jsem teda četla několik knih kdy se střídaly pohledy dvou nebo více lidí, a je to takové hezké oživení :)

      Vymazat
  2. Já pořád váhám. Nějak z knihy nejsem nadšená tak, jako všichni ostatní (tedy z toho, že vyšla) a neláká mě ani to prostředí lodi, bojím se, že by mě nebavila.
    Myslím, že by se mi po přečtení i mohla líbit, předsudky se nevyplácí, ale vzhledem k mojí finanční situaci a tomu všemu, co na podzim vychází... MUSÍM odolat! :D Aspoň prozatím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem ji četla v angličtině, ale taky jsem se před tím prvním přečtením bála. Je to takové jiné... Ale nakonec jsem byla nadšená :) No jo, ten podzim mě taky zrujnuje :D

      Vymazat
  3. pekná recenzia 8) Tiež by som si knihu rada prečítala 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Doufám, že se k ní brzy dostaneš, a dáš mi potom vědět, jestli se ti líbila :))

      Vymazat
  4. Máááám ji doma už z veletrhu, pak jsem si při akci na albatrosmedia koupila dvojku a těšim se, až si pořídim i poslední díl. To znamená, že už bych se k přečtení Lodi mohla konečně dokopat! :D
    Každej na to má jiný názory, někdo je z toho nadšenej, ale dalšímu se to vůbec nelíbí. Jediný, v čem se všichni shodnou, je to, že ty obálky jsou nádherný. Já jsem sice neviděla tu "původní" ke třetímu dílu, ale ta naše je nejepší. :3

    OdpovědětVymazat