sobota 2. listopadu 2013

CC Gibbs- Všechny jeho touhy

Autorka: CC Gibbs
Originál: Knight's Mistress
Série: All Or Nothing #1
Přeložila: Hana Čapková
České vydání: Hardback, 288 stran
Nakladatelství: Domino, 2013

Kate Hartová vystudovala MIT a je jedna z nejlepších ve svém oboru. Není se proto čemu divit, že jsou firmy, které udělají cokoliv, aby ji získaly. Nakonec se to ale podaří Knight Enterprises a to především díky sexy řediteli Dominikovi. Knight Enterprises má problém s únikem nemalých částek v Amsterdamu a Kate si najmou, aby našla toho, kdo Dominika okrádá. Ale práce je brzy hotová a Dominik zjišťuje, že je ještě příliš brzy, aby nechal Kate jít. A tak jí předloží ještě jeden problém. A i po jeho vyřešení si Kate nechává u sebe. Tentokrát ale ne na místě své zaměstnankyně, nýbrž milenky.

Padesát odstínů v bledě modrém.
Jenom poněkud lépe napsaných... 

Tohle se píše na přebalu českého vydání knihy Knight's Mistress. Nejedná se sice o žádný kousek, který by bořil žebříčky oblíbenosti, ale nakladatelství Domino se rozhodlo vydat knihu u nás a já jsem byla zvědavá proč. Začalo to celkem dobře a já jsem si říkala, že by mohlo jít o jednu z těch dobrých erotických knih. CC Gibs má rozhodně větší slovní zásobu než E L James, ale že by Všechny jeho touhy byly o tolik lepší než Padesát odstínů říct rozhodně nemůžu. 

"Nechci, abys byla nešťastná."

První polovina je příšerná. Nic tak hrozného jsem pěkně dlouho nečetla. Myslím, že někde na straně padesát se můj mozek sebral a odešel, protože na to neměl nervy. Jsem si jistá, že kdybych knihu neměla jako recenzní výtisk tak bych se na to vykašlala a pravděpodobně se k ní už nikdy nevrátila. Kate mě od první strany přiváděla k šílenství, protože jediné, nad čím uvažovala bylo, jestli se má s Dominikem vyspat nebo ne. Jak to bude vypadat? Nemůže přece spát se svým šéfem! Vždyť to vůbec není chlap pro ni a bla bla bla. Při každé takové myšlence jsem měla chuť na ni zařvat, že Dominik jí nedal žádným způsobem najevo, že by s ní chtěl mít sex! To se jí v té její choré hlavičce prostě najednou objevila myšlenka, že se sexy miliardář chce vyspat s obyčejnou ajťačkou, která pro něj pracuje na jednom projektu. A jakoby to nestačilo, ono to tak doopravdy bylo. Pan-já-jsem-dokonalý-klaňte-se-mi-a-neodmlouvejte se najednou začal chovat, jakoby Kate byla ze zlata. Doteď nechápu, kde se ten jejich milostný vztah vzal. Jednu chvíli po něm Kate ječela a další se jí roztékala kolena. 

"Dost často se objevuješ v bulváru a vždycky s lechtivými titulky, pokud si vzpomínám." 

Ono jsou obě hlavní postavy velice nepříjemné. Dominik je kontrolou posedlý magor, ze kterého jde většinu času strach. V erotických románech se sice vyskytují převážně takovéhle typy, ale Dominik to dotáhl k "dokonalosti." A samozřejmě, že je bohatší než Bůh. Co jste čekali? V jeho světě se mu každá ženská okamžitě skácí k nohám a udělala by cokoliv, aby ho dostala. Teda kromě Kate- té stačí aby na něj zaječela. Naneštěstí mu chybí jakékoliv charisma, které muži v erotických knihách mívají. Jako plus ale beru jeho psychický vývoj. Dominik na konci knihy se o dost liší od Dominika na jejím začátku- naštěstí. Zato Kate začala jako naprostá pipka a taky tak skončila. Je urážlivá, drzá, stará se do věcí, do kterých jí nic není a vadí jí úplné hlouposti. Například předtím, než Dominika potkala ho slyšela křičet na někoho do telefonu a okamžitě chtěla tu práci odmítnout a odejít. Protože to je přece nehorázná drzost, že miliardář ječí do mobilu! Naopak to, že s ní zachází jako s nábytkem jí nevadí. A ke konci už jí vadilo snad všechno. 

"Při uzavírání smluv záleží na penězích, ne na společenské vrstvě." 

S každou stránkou jsem měla větší a větší strach, že se na duze přiřítí jednorožec a odnese Kate do Říše divů. Ani bych se tomu nedivila, protože asi takhle byl reálný ten jejich vztah. V tomhle ohledu bych knihu přirovnala k Božskému bastardovi, i když ten se dal alespoň číst. Jejich vztah je umělý, strojený a nepřirozený. Autorce bylo jedno, že se jedná o dva cizince a oba pochází z úplně rozdílných světů. Prostě potřebovala dvě postavy, mezi kterými je nějaký vztah a sexuální přitažlivost. Až na to, že tyhle dvě věci zapomněla vytvořit a přešla do momentu, kdy se postavy potřebují víc než kyslík. Možná to je důvod, proč i dialogy postav byly hrozně pitomé a nepřirozené. 

"Musíš se rozhodnout, jak moc to chceš."

A pak přišla druhá polovina. Myslím, že v tomhle momentě autorce došly houbičky, protože to najednou fungovalo. Dominik se pořád choval jako osel, ale nebylo to tak nesnesitelné jako v první polovině. Trochu ubrali na sexu a začalo jít více o vztah dvou dospělých lidí, kterým záleží na tom druhém. Kate se pořád chovala příšerně, ale nemůžeme mít všechno. První půlka mě ale znechutila natolik, že knize nedám větší hodnocení než 2,5 hvězdičky. Druhý díl si s největší pravděpodobností přečtu, ale opravdu na to nespěchám. 



Chtěla bych mnohokrát poděkovat nakladatelství Domino za poskytnutí ARC výtisku této knihy! Děkuji!

4 komentáře:

  1. No... vidím, že nemusím litovat toho, že tyhle knihy nečtu. Přečetla jsem všehovšudy jenom dvě, který se mi sice docela líbily, ale jako seznámení se s tímhle žánrem to stačilo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že už taky končím. Je to pořád to samé. Stejný příběh, stejné postavy... I když takové série Obnažená není tak špatná.

      Vymazat
  2. Jsem čím dál víc ráda, že mě tahle nová vlna míjí. Fifty shades jsem vzdala po čtyřiceti stranách, a to hlavně kvůli stylistice, s tímhle si ani nebudu začínat. Díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O nic nepřicházíš- všechno je to stejné :D Ikdyž je pravda, že Fifty shades je jeden z těch nejslabších kousků- hlavně co se té stylistiky týče.
      Já děkuju za komentář :)

      Vymazat