sobota 24. března 2012

Suzanne Collins-Hunger games

Hunger Game - Aréna smrti
Autorka: Suzanne Collins
Série: Hunger games #1
Překladatel: Zdík Dušek
Nakladatelství: Fragment, 2010
Anotace:
Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají…
V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně.Druhým splátcem je Peeta Malark.  Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska. Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?


Moje recenze:

Po smrti svého otce v uhelném dole se  Katniss musela začít starat o rodinu, protože její matka se psychicky zhroutila. Proto začala chodit do lesů dvanáctého kraje lovit. Musela uplatnit to, co ji otec naučil. V lese potkala chlapce, kterému zemřel otec při stejném neštěstí jako Katniss-Hurikána. Spřátelili se, a začali lovit spolu. Když se Katniss dostane do Kapitolu, její trenér je jediný vítěz z dvanáctého kraje-mrzutý ožrala. S Peetou mají jasnou strategii-zamilovaný pár. Když vstupuje do arény, neví co očekávat. Bez jídla vody, či zbraně se musí pokusit přežít.


Taky mi chvilku trvalo, než jsem se odhodlala si knihu přečíst. Asi jsem nebyla sama, kdo si myslel, že je jednoduše strčí s mečem a štítem do nějaké kruhové místnosti s pískem, a ,,bojujte''. Ach jak jsem byla hloupá! Kamarádka mi pořád nabízela, ať si ji půjčím, ale já pořád ne. No a pak jsem neměla co číst, tak jsem si ji půjčila a devět hodin jsem ji četla, protože jsem nemohla skončit. Musela jsem si ale dělat ,,emoční'' pauzy.

Já jsem teda ráda, že autorka se nějak nevyžívala ve smrtících scénách, a ,,nešťourala'' se v tom. Ale na druhou stranu to člověku víc připadalo takové ,opravdové'. Autorka do příběhu vnesla o trochu té romantiky, a proto se mi líbila ještě víc. Nevěděla jsem moc co čekat. Zemře Katniss? Nebo Peeta? Zbudou jen oni dva nuceni se zabít? A co potom?

Můžu říct, že kniha se určitě zařadila mezi mé nejoblíbenější, dokonce snad i na první místo a troufám si říct, že ji hned tak nějaká nepřekoná(možná snad 2. nebo 3. díl. Ale o tom později )






Zdroj obálky: Fragment
Obrázky doplněny z: weheartit.com

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku :) Děkuji!!

8 komentářů:

  1. Hezká recenze... na tuhle knihu se velice těším... všichni tvrdí, že je velice suprová... :)
    a z tvé recenze je vidět, že bude určitě, ale určitě skvělá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku jsem četla a moc se mi líbila - první díl Hunger games je prostě nejlepší (pak to se sérií jde, podle mě, trochu z kopce)
    A dobře napsaná recenze

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna jsem se dívala na film a mám strašlivou chuť přečíst knihu. :)

    OdpovědětVymazat
  4. ja som prečítala celú trilogiu a hrozne sa mi páčila...videla som aj film 1 a teším sa na 2...som zvedavá ako ju spracujú...:)

    OdpovědětVymazat
  5. miluju tuhle knihu, četla jsem ji už několikrát a nikdy mě neomrzela, spíš ji mám víc a víc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  6. skvělá kniha, a vůbec celá série se čte prostě jedním dechem, film se mi taky celkem líbil, tak uvidíme jaký bude další :) nemůžu se dočkat :D

    OdpovědětVymazat
  7. Četla jsem, viděla jsem a bylo to super. :)

    OdpovědětVymazat
  8. I l ♥ Hunger Games
    tuhle knihu já naprosto zbožňuji je skvělá,
    taky naprosto zbožňuji ten film, ten je taky úžasný.

    Máš radši Peetu nebo Hurikána?
    a četla si Shtter me, to je tak fantastický
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat