čtvrtek 12. dubna 2012

Melanie Rose-Návrat domů


Autor: Melanie Rose
Originál: Coming home
NakladatelstvíMetafora ,2012
České vydání: 399, paperback

Anotace:
Všichni znají pravidla, jenom ona ne. Dokonce ani neví, kdo je a jak se ve sněhové bouři, ve které málem umrzla, ocitla. V rodině jejího zachránce se o ni postarají, ale Kate (jak si začne říkat, protože nezná ani své jméno) si připadá jako v podivném snu. Co si taky myslet, když domněle němé děvčátko promluví, aby jí sdělilo, že jeho mrtvá sestra ji čekala? Když se po domě možná promenují duchové, všude je samá záhada a nakonec se do všeho zaplete dívka z viktoriánských dob.
Je snad možné, že jsme žili už mnohokrát předtím? A že se v nových zrozeních můžeme vracet ke svým selháním, abychom je napravili, k dávným bolestem, abychom je utišili - ale zejména ke svým láskám, které nikdy nepominou…



Moje recenze:

Když jsem vzala knihu prvně do ruky, první myšlenka byla, že autorka si očividně libuje v amnézii. Ale nebýt ztráty paměti, příběh by byl vlastně úplně jiný.

Návrat domů je román se vším všudy. Dívka v nesnázích, krásný svalovec, roztomilé dítě a všechno obmotané tajnostmi a záhadami. Když jsem se do knihy pustila, byla jsem minimálně zvědavá, co si autorka vymyslí, ale to co se mi dostalo do rukou, určitě to předčilo mé očekávání. Takový příběh, jaký je uveden na těchto stránkách, je prostě originální, a nevyspitatelný. Nevěděla jsem, co se bude dít na další stránce. Je pravda, že jsem se celkem bála, že jakmile tam autorka zavede duchy, už toho bude moc, a nebude mě to bavit. Ale asi s Melanii sdílíme myšlenky, protože to vyřešila naprosto perfektně J

POSTAVY
Co se týče postav, nejvíc jsem si oblíbila Kitty. Asi to bode kvůli tomu konci. Kvůli tomu co udělala. Ale celý její život byl těžký, a to s čím se musela potýkat, a že to obstála, a zůstala duševně zdravá, za to ji opravdu obdivuji.

OBÁLKA

Je prostě nádherná! Celá edice Kassandra (zatím asi 2 díly :D) Má krásné obálky. Ale jestli ten muž na obálce je Adam, tak to opravdu ne! Připadá mi tam starý, a já si ho představovala….jinak.

Abych knihu shrnula. Nečekala jsem to, ale líbí se mi více než Má noc je tvůj den. Nejen kvůli záhadnějšímu ději, ale také kvůli postavám. A protože nemám co jí vytknout dávám 5 hvězdiček  J





Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Metafora, za poskytnutí recenzního výtisku. Děkuji :)

5 komentářů:

  1. Super hodnocení :) Já knížku zrovna čtu , jsem asi na 100. stránce a jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál :-) zatím mě to taky mile překvapuje..

    OdpovědětVymazat
  2. wow. o knížce slyším asi podruhé a obálka mě trochu odrazuje, ale jako recenze mluví obráceně. že bych přehodnotila? :D Bude to znít divně, ale mám ráda mrtvý lidi (jak jinak než v knihách, že :D)

    OdpovědětVymazat
  3. Knížka mě díky tvé recenzi hodně zaujala, píšu si na svůj to-read list. :D I když podle obálky bych po ní v knihkupectví asi nesáhla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ta obálka taky odrazovala, ale podle zkušenosti s autorkou jsem se rozhodla to risknout, a myslím, že se mi to celkem vyplatilo :)

      Vymazat
  4. Keď som uvidela obálku striaslo ma... brr ružová literatúra... Ale ako sa zdá, nemusí to tak celkom byť, podľa recenzie to vyzerá výborne, priam zvláštne prekvapujúco... Myslím, že si dám tu námahu získa´t túto knižku.,.. znie to pútavo.

    OdpovědětVymazat