pondělí 13. srpna 2012

Rachel Hawkinsová-Démon z Hex Hall

Autorka: Rachel Hawkinsová
Originál: Demonglass
Série: Hex Hall (2.díl)
Přeložila: Tereza Kolesnikovová
České vydání: 248 stran, hardback
Nakladatelství: Knižní klub, 2012

Anotace:
Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského - a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat   L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?


Moje recenze (Může obsahovat menší spoilery): 


Stručný děj


Sophie Mercerová si myslela že je čarodějka. Mizerná čarodějka, která byla poslaná do nápravné školy-Hex Hall. Tam se ale Sophii změnil život. Našla si kamarádku, nepřátele a nadělala si spoustu problémů. Co je ale hlavní, zabila svou démoní prababičku a zjistila, že se to "démonství" dědí ona sama je démon. V tomhle díle se nacházíme o půl roku po tom incidentu. Sophie je rozhodnutá projí  obřadem Odebrání, aby jí byli odebrány její schopnosti, ovšem je velká šance, že při  obřadu zemře. A tak přijede na Hex Hall její otec-šéf Rady-aby ji přesvědčil, že obřad není nutný, a tak ji, její nejlepší kamarádku Jennu a léčitele Cala vezme do Anglie na obrovské panství Thorne Abbey. Místo sbližování s otcem na Siphii čekají jen další problémy. Zjistí že ona a její otec nejsou jediní démoni na světě, a že i váš nepřítel vám může zachránit život-opakovaně. Ale co když nemůže věřit těm, u kterých by to tak být mělo?

 Postavy


Tuhle sérii mám prostě strašně ráda. Je to takové odpočinkové počteníčko na jedno odpoledne, kdy se zasmějete, a prostě vypnete. Co se postav týče, tak Sophii jsem si oblíbila už v prvním díle. Je mi hodně blízká, protože ve spoustě situacích bych se zachovala stejně. Navíc její sarkastické poznámky... ;) Někomu humor v knize vtipný nepřipadá, ale já jsem se místy prohýbala smíchy. Co se týče dalších dvou hlavních hrdinů-Cala a Archera...Vždycky když čtu knihu kde se hlavní hrdinka musí rozhodnout mezi "klaďasem" a takzvaným "bad guy", tak mám většinou radši ty zlé kluky-ani nevím proč. Ale tady to prostě bylo jinak. Celou knihu jsem byla na vážkách, jestli víc fandím Calovi, nebo Archerovi. Ale asi padesát stran před koncem mi přišlo, že je tam Cal naprosto zbytečný, že se autorka jen snažila splynout s davem, ale tady to uškodilo. 

 Obálka

Abych se přiznala, tak když jsem v ruce držela tuhle knihu, byla jsem tak trochu zklamaná. A může za to obálka. Na obálce prvního dílu je ve spodní částí obálky odlesk názvu, ale tady to grafici asi zapomněli. Nejde o to, že by se mi třeba nelíbila, protože líbí a hodně, ale když jsem zjistila že ke mě kniha míří, tak nějak jsem doufala, že budu mít nějakou speciální verzi, kde odlesk je :D Ale jak vám asi došlo, tak kniha kterou mám doma má taky odlesk, z čehož pramení moje "zklamání". No ale co už nadělám. Obálka je nádherná, jenom to tam prostě chybí, a já už jenom doufám, že na třetí díl odlesk nedají :D 


Slovo závěrem

Nedočkavost. Zvědavost. Vzrušení. Ale hlavně obrovská radost. To byly jedny z pocitů které jsem měla, když jsem otevírala balíček, ve kterém se skrývala tahle kráska. Nemohla jsem se dočkat až začnu číst, a to hlavně proto, že předtím jsem četla (a nedočetla) knihu která mi nesedla, ale jak už jsem psala, sérii Hex Hall jsem si zamilovala, a byla jsem si jistá, že mě kniha nezklame. A měla jsem pravdu. Začala jsem číst, a nějak jsem se najednou ocitla na straně padesát. A potom už to jelo. Než jsem se nadála, byla jsem na konci. To je jedna z věcí, které na knize miluji-lehkost s jakou se čte. Našla jsem na ní věci které se mi líbily. ale i věci které ne. Ale ani to nepokazilo můj výsledný dojem s knihy. Druhý díl se mi líbil o něco více než první, ale dostane stejné hodnocení-tedy 4 hvězdičky, tu pátou si schovám pro třetí díl :)



Chtěla bych poděkovat nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisky. Děkuji!



6 komentářů:

  1. už sa teším až si toto pokračovanie objednám 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se těším, až si knihu přečtu! První díl se mi moc líbil, tak doufám, že mě druhý díl nezklame!

    OdpovědětVymazat
  3. Na tuhle knížku se hrozně těším! Mám to stejně jako ty, taky většinou volím toho co je bad guy :D to bude asi tím, že mají větší "šmrnc" a není s nimi nuda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A většinou jsou tááák sexy! :DD Ale to jenom na okraj :D Jsem hrozně zvědavá na tvoji recenzi až to přečteš ;)

      Vymazat