neděle 27. října 2013

Blogtour- Moře klidu: Recenze

3 dny do vydání Moře klidu! Pořád váháte, zda si knihu přečíst? Nebo vás vůbec neláká? Co takhle zkusit si přečíst pár recenzí? Třeba vás navnadí.

"Jestli hledáte opravdu dobrou contemporary knihu, mohu vás ujistit, že Može klidu jí opravdu je. Nečekejte žádný velký románek, žádný příběh na způsob "jsem rozbitá, najdu životní lásku a budu v pořádku", to opravdu ne. Moře je výjimka mezi výjimkami. Nikdy nevíte, co vás čeká na další stránce, pak ji otočíte a celá situace se může bez váhání změnit, a právě to na něm zbožňuji."

"Už od začátku vám bude jasné, že jak Nastya, tak Josh mají nějaká tajemství. Katja Millay občas přihodí něco, čím napovídá, ale nikdy to není dost, abyste to uhodli. Řeknete si, že tady něconehraje. Že je to trochu podivné. Ale nakonec můžete akorát tak hádat; a já se většinou netrefila. A když to pak vyšlo najevo, mnohdy jsem byla stejně překvapená."

Freckles, Freckles's books

"Děj knihy plyne rychle, a když se ocitnete na konci tak víte, že Moře klidu vám poskytlo mnoho věcí na přemýšlení. Je to čtivé vlastním způsobem a i když na mě některé části působili trochu přehnaně a jako klišé – to byli ty co se děli převážně na střední škole a mezi spolužáky, tak bylo fajn vidět, že v knize existuje snadno představitelná realita. Naopak zase ty co se děli, mimo byli nadmíru zajímavé a originální a já jen netrpělivě čekala, jak kniha skončí."

Madeleine, Knihy všeho druhu

"Když přemýšlím nad hodnocením, jsem trošku rozpačitá. Ono totiž Moře klidu je jinde, nevejde se na stupnici. Desítku ani devítku třeba dávat nechci z jistých osobních důvodů, jenže nižší čísla jsou už zase moc málo. Můžu Vám říct maximálně to, že za přečtení ta knížka stojí, opravdu stojí. Že vám dá něco víc než ostatní romance, slaďárničky a YA, že se díky ní zamyslíte nad životem, že na ní budete myslet ještě několik dní po dočtení. A tak se dle mého názoru pozná dobrá knížka."

Laurdes, Laurdes

"Josh je prototyp hrdiny, kterého si zamiluje nejedna čtenářka. I přes své mouchy je to milující kluk, který se stará o své přátele a nebojí se za ně bojovat. Za zmínku stojí i postava Joshova kamaráda Drewa, který je jasným příkladem toho, že i přes špatnou pověst můžete mít dobré srdce. Všechny postavy jsou vyobrazeny velmi realisticky, což je jedna z mnoha výhod, které tato kniha nabízí."

"Nemůže být nejmenšího sporu o tom, že Moře klidu je kniha plná silných emocí, citů, které se promítají a působí na čtenáře skrz celý osobitý a propracovaný příběh. Navíc má i něco, co nutí čtenáře přemýšlet i dlouho po přečtení. Autorčin přístup i styl psaní jsou sugestivně přizpůsobené, aby čtenáři připadalo uveřitelé, nenáročné a zároveň smysluplné všechno, co si přečte."

Snow Fairy, Nick's world of books

"Ale tak už to prostě bývá- žádná kniha není dokonalá. Čtenář si ale může vybrat, jestli se na ni bude dívat z té lepší, nebo z té horší stránky, ale tohle jsou asi hlavní stinné stránky téhle knihy, na které byste měli být připravení. Nehledě na všechny nelogičnosti a nedostatky, které Moře klidu má se jedná o jednu z nejlepších knih, které jsem kdy přečetla."

Míša*(Já), Knihomolův koutek

"Katja Millay přinesla knihu, co ve vás zůstane ještě dlouho po dočtení. Ano, není úplně dokonalá, leckdy je možná přehnaná, kýčovitá, pro někoho možná i hloupá. Pro mě je to ovšem nejlepší kniha na pomezí YA/NA, jakou jsem tento rok četla. Už dlouho jsem nečetla něco, co by mě tolik zasáhlo a nějak je mi líto, že to už skončilo…"