neděle 8. dubna 2012

Stefanovy deníky: Zrození

Autorka: J. Plec a K. Williamson
Série:Stefanovy deníky (1. díl)
Přeložila: Milena Hordinová
České vydání: 240, brožovaná
NakladatelstvíFragment, 2011

Anotace
Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. Příběh se odehrává ve Virgínii během války Severu proti Jihu. Stefanův otec se ujme vzdálené příbuzné Katherine, která osiřela. Stefan i jeho bratr Damon se do ní zamilují, ona je miluje oba. Stefan se s ní sblíží, ale brzy zjistí, že s Katherine není všechno v pořádku. V městečku se po řadě záhadných úmrtí zvířat i lidí začne šířit panika, lidé se obávají upírů. Stefan se bojí, že za vším je Katherine. Stefanův otec zorganizuje lov na upíry. Když zjistí, že jeho synové stojí na straně upírů, oba je zastřelí. Zachrání je Katherinina komorná a oni si můžou vybrat - umřít, nebo se stát upíry.


Stefan je mladý muž, který se snaží vyhovět přáním svého otce. To ale zajde tak daleko, že mu otec domluví svatbu s dívkou, kterou nemiluje. Stefan by se ji naučil milovat, nebýt jedné dívky...


Oproti Upířím deníkům, nás Stefanovy deníky zavedou do doby před Elenou ale hlavně, před tou věcí s upíry. 

Moje recenze:

Musím říct, že jsem velký fanoušek seriálu, ale když jsem si přečetla knížky, podle kterých byl natočen byla jsem otřesně zklamaná. A proto, když jsem vzala do ruky Stefanovy deníky, řekla jsem si, že nastavím laťku hodně nízko, abych nebyla zklamaná. Naštěstí se to nestalo, protože knihu nenapsala jen autorka Upířích deníku, ale byla volně zpracovaná podle seriálu. Takže jsem hltala stránku za stránkou. A když jsem se podívala, byla jsem na konci, ani nevím jak. V knize bylo několik celkem důležitých rozdílů. Například bylina, která ubližuje upírům se jmenuje sporýš ale ve Stefanových denících je to rozrazil. Myslím, že je to spíše nevědomostí překladatelky, ale o něco podstatnější je, že v Upířích denících se děj odehrává ve městečku jménem Fells Church, ale v seriálu a Stefanových denících je to Mystic Falls.
V knize se o něco pokoušeli, ale doteď tak trochu nevím, co to mělo být. Jde o to, že lidé v roce 1864 mají stejné povolání, jako jejich potomci.  Forbes je šerif, Lockwood je starosta... Možná šlo o to, aby čtenář lépe pochytil spojitost se seriálem. 

Ani nevíte jak jsem byla ráda, že ve Stefanových denících není žádná Elena. Já tu holku prostě nemám ráda. Namyšlená blondýna, která má všechno co chce, a myslí si, že se svět točí kolem ní. Ale když potká Stefana, její svět se celý změní... Sentimentální žvásty. Uvnitř pořád je to ta samá sobecká holka, která vždycky musí vypadat skvěle.

Hrozně by se mi líbilo, kdyby byl Stefan s Katherine, a Damon s Elenou. Jsem ráda, že jsem si knížku přečetla, protože jsem musela nasbírat energii k přečtení dalšího dílu Upířích deníků, protože kdybych se měla vrhnout do Eleniných přiblblých poznámek nepřipravená, asi bych knihu musela odložit.

Abych to shrnula. Knížka se četla překvapivě dobře, ale určitě to není něco, co by vám vzalo dech(teda mě alespoň ne. Určitě by nebylo na škodu, kdyby jsi ji přečetli fanoušci seriálu. Ale pro někoho kdo Upíří deníky nesleduje, by mohlo několik faktů připadat, nesmyslných, a příběh by ho určitě nechytil tak, jako nás :))



2 komentáře:

  1. tak já jsem Stefanovy deníky zatím ještě nečetla, trochu se toho bojím (ikdyž vím, že to nepsala sama Smith), protože knižní upíří deníky jsou naprosto příšerné. Elena jako namyšlená bloncka je mi taky krajně nesympatická, proto jsem ráda, že se v seriálu skoro vůbec knížek nedrží a je milionkrát lepší-ano jsem fanoušek seriálu a Stefana! :D ovšem Elena je občas natvrdlá i v seriálu :D

    OdpovědětVymazat
  2. No tak už len preto, to je podľa seriálu a niekde som čítala tuším, že tam je aj niečo vysvetlené by som sa do nej pustila, ale do kníh upírske denníky určite nie, tak ako si neprečítam nikdy súmrak.

    OdpovědětVymazat